Přestup žáka
Přestup žáka základní školy do jiné základní školy probíhá v souladu s ustanovením § 49 zákona č. 561/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
O přestupu žáka základní školy rozhoduje na základě žádosti zákonného zástupce žáka ředitel školy, do které se žák hlásí. Pokud ředitel školy rozhodne, že žádosti o přestup vyhoví, informuje o této skutečnosti bez zbytečného odkladu ředitele školy, z níž žák přestupuje. Ředitel školy, z níž žák přestupuje, zašle do pěti pracovních dnů poté, co se dozvěděl o přijetí žáka na jinou školu, řediteli této školy kopii dokumentace žáka ze školní matriky.
Při přestupu vytvoří škola, do níž žák přestoupil, podmínky pro vyrovnání rozdílů ve znalostech žáka vyplývajících z odlišnosti školních vzdělávacích programů.
Zákonní zástupci žáka:
- Kontaktujte vedení naší školy (sommerp@skola-jirak.cz) a informujte se, zda máme v požadovaném ročníku volné místo a splňujete podmínky zařazení (trvalý pobyt v naší spádové oblasti).
- Máme-li volné místo, domluvte si termín schůzky a vyplňte žádost o přestup žáka (prihlaska)
- Na domluvené schůzce odevzdejte žádost a budou Vám poskytnuty další informace o průběhu přestupu.
- Při podání žádosti o přestup je nutné doložit v souladu se správním řádem:
– občanský průkaz zákonného zástupce dítěte
– rodný list dítěte
– u cizinců pas s vyznačením formy pobytu a kartičku zdravotní pojišťovny zapisovaného dítěte
– doporučujeme donést žákovskou knížku nebo pololetní vysvědčení
- Doporučujeme provést písemné odhlášení žáka z původní školy s uvedením data změny a adresou nové školy.
Co s předchozí školou?
- Přestup dítěte na jinou školu je plně v kompetencích jeho zákonných zástupců.
- V předchozí škole je potřeba vrátit zapůjčené učebnice, případně pomůcky a uhradit veškeré závazky, které souvisí s docházkou do školy např. stravné za odebranou stravu, cenu za pracovní sešity apod.
- Vedení naší školy informuje předchozí školu o rozhodnutí o přestupu a vyžádá si příslušnou dokumentaci.